pátek 15. září 2017

Po setmění

Radiátor v našem pokoji poprvé ožil a začal vydávat sálavé teplo, snažíc se zahnat vlezlou zimu, která přišla místo babího léta. Uschlé listy za okny tvoří barevné koberce pod stromy.
Přišel podzim, léto je definitivně pryč. Zůstaly jen vzpomínky na něj.
Jedna taková malá vzpomínka se mě drží už druhý den a touží být zapsána do dějin mých mikrodobrodružství ...

Někdy na začátku tohoto roku jsme si pořídili psí holku eLišku, to abych měl s kým chodit ven, když zbytek rodiny stávkuje, když má zrovinka rozehranou hru, nebo úplně náhodou mokré vlasy. Výmluv na to, proč se mnou nemůžou jít na západ / východ slunce, na procházku, na výpravu ... těch se najde dost.
No a tak se naše malá rodina rozrostla o psí slečnu a já si už v duchu maloval ty romantické výjevy, kterak stojím s batohem na kopci, s věrným psem po boku, zacláněje si rukou oči a dívajíc se do dáli na krásný západ slunce.
No a taky jsem si představoval, jak se konečně přestanu bát spát v noci v lese, protože mám toho psa ochranáře ... že jo?!

Takže bylo jen otázkou času, kdy sbalím batoh, hamaku a vodítko a vyrazím vyzkoušet, jaké to je být s němou tváří přes noc v lese (cha ... prý němou tváří!)

Využil jsem k tomu jeden víkend, kdy jsme jeli na návštěvu tchána k Moravskému krasu, manželku jsem nechal odejít s jejím bratrem do hospody, syna hodil na krk dědovi a s čtyřnohou parťačkou vyrazil po setmění na cestu. Plán byl jen dojít někam na kopec k lesu, přespat a ráno jít zase domů. Prostě jen další mikrodobrodružství ... nic víc, nic míň.

Slunce již dávno zapadlo, mezi mraky problikávají hvězdy, ve vzduchu je slyšet noční život cvrčků, ptáků a lesních tvorů. Opouštíme vesnici, procházíme druhou, eLiška vrtí spokojeně ocasem a očuchává na silnici přejeté ježky. Dva kámoši na cestě za dobrodružstvím. Vyprávím ji, co všechno žije v lese, povídám ji o skřítcích, vílách a hýkalech ... o bludných kořenech a samovolně se měnících cestách. Sám nevím, proč to vyslovuji nahlas, snad proto, aby mi ty představy v hlavě neexplodovaly do panické ataky.

Po hodině chůze po silnici upostřed lesů už si sám před sebou nedokážu najít výmluvu, proč už jako nebuduji tábor a tak scházíme z asfaltky a po lesní cestě míříme hlouběji mezi všechny ty tvory, o kterých jsem před chvíli mluvil. eLiška přestala vrtět ocáskem a její oči se v záři měsíce zdají o dost větší.
Našli jsme krásné místo na mýtině s výhledem do širokého kraje, ráno odsud bude krásný výhled na východ slunce. Psíková šmejdí kolem, co ji vodítko umožní, čumák zaražený v hlíně. Já přivazuju ke stromům naši látkovou postel a jsem nadšený z toho, že jsem venku.
Obavy z nočního lesa se drží někde v zadu ve stínech, mám přeci psa!
Není na co čekat, je už pozdě, je tma, co tu budeme čučet do blba.
Nasoukám se do spacáku, zalehnu do hamaky, psíková vyskočí za mnou a uvelebí se na mém boku. Trochu se vrtí, hlavu vystrčenou z hamaky.
Všechno ztichne, už nešustíme, jen se trochu pohupujeme ve vzduchu.

"Vrrrrr ... vrrrrr ....mrrrrrrrrrrrr .... VRRRRRR. VRRHAF!"

Les ožil zvuky. Je to samé "Hu hůůůů" a "Hýk hýk" a "Vrkůůů".
Tam něco praskne, tu něco zašustí.
Pod hamakou se něco prochází, za hamakou něco mlaská a před hamakou něco chrochtá.



"Vrrrrr ... vrrrrr ....mrrrrrrrrrrrr .... VRRRRRR. VRRHAF"
"Neboj se, já se taky nebojím!", přesvědčuji s rozechvělým hlasem psího ochranáře.
Vrčení přechází do kňučení. A nepřestává.
V dáli zazní střelba, myslivci vyvražďují divočáky nakažené nějakým morem.
Tmou se nesou hodně divné zvuky prchajících zvířat.
"Tyvoe eLiško, ještě aby nás napadlo stádo rozzuřených postřelených prasat, to by bylo vzrůšo!" ... no, moc jsem ji neutěšil. Vrčí o to víc.
"Blbinko, neboj se tolik, přenášíš to na mě!"

"Křup, prásk, chroust" ... jojo, napruženej pes v hamace, to je výhra.

Po hodině nonstop vrčení a kňučení mi dochází, že jaký pán, takový pes a že moje eLiška mě neochrání před plíživými obavami z nočních tvorů a že to samé neodkážu poskytnout ani já jí.
Dva poseroutkové, kteří by celou noc ani oka nezamhouřili.
Mají tu u Blanska nějak hlučné lesy, se mi zdá. A víc hlubší, než tam u nás doma.

"Víš co, Blbko, prdíme na to, tohle nevyšlo! Neužijeme si to ani jeden." a balím hamaku a spacák do batohu.
eLiška nedočkavě poskakuje a s radostí vrtí celým tělem.
Cestou zpátky nechce jít po kraji silnice a rázuje si to středem, po dělící čáře.
"Po kraji nejdu, co kdyby mě tam něco chytlo a zatáhlo do křoví!", říká mi svým postojem.

Je krásně, k půlnoci, nikde ani živáčka.
Vlastně je to fajn noční dobrodružství, doma jen řekneme, že jsme se šli vyvenčit, aby se nám nesmáli ... tak a je to!

2 komentáře:

Tomáš řekl(a)...

Dušane, pobavils, ostatně jako obvykle ;)
T.

Mawe47 řekl(a)...

To mi přesně něco připomíná... já se sama v noci bojím, proto sama nikdy nejezdím... ale se psem se bojím, i když nás je víc:D protože musí monitorovat každej pohyb, každou srnku kilometr daleko :D