sobota 9. června 2018

Triko SCUTUMWEAR (vaše druhá kuže): recenze

Když mi před více než rokem přišla z eshopu www.hqh.cz obálka s jejich horkou novinkou, byl jsem dost příjemně překvapený. V obálce totiž bylo triko nové české firmy SCUTUMWEAR, které na mě udělalo dojem už na první pohled a dotek. A dělání dojmu mělo i nadále pokračovat a pokračuje i po tom více než roce.


OK, uznávám, že na mě je možná snadné udělat dojem, protože do téhle doby jsem na sobě nikdy neměl dražší triko než za pětistovku, ale něco mi říká, že v tomhle případě to bude něco více než jen cena.
Protože tohle není obyčejné triko z obchodu, kde spolu s ním prodávají kafe a rohlíky a které zastupují v mé sportovní skříní většinu triček nachystaných na můj plouživý běh.
Tohle je poctivé funkční triko, vyrobené v České republice a troufám si říci, že je to na něm opravdu vidět.

Moje první triko od SCUTUMWEAR se jmenuje Erik a když jsem si jej oblékl poprvé, cítil jsem se až nepatřičně.
Přeci jen ... zkuste si obléci vousatého hipstera s mírným pupíkem do trika, které designem nápadně připomíná součást uniformy elitního vojáka. Copak asi uvidíte? Dost možná trochu netradiční obrázek divného chlapíka.
Asi něco takového :-)

Ale skromnost stranou ... nekriticky musím říci, že mi opravdu sluší. To decentní logo na prsou ve tvaru jakéhosi ochranného štítu mi evokuje příslušnost k bájným legendárním superhrdinům a úderné prodejní heslo YOUR SECOND SKIN opravdu nelže a na tělo se triko přitiskne jako trikot Supermana.
Ale zde se z přednosti tohoto výrobku pro mě stává největší slabina.
Mírný pupík a VAŠE DRUHÁ KŮŽE spolu moc nekamarádí po stránce zdravého sebevědomí jeho nositele. Protože "druhá kůže" prostě pupík neschová a pořád je to jen "druhá kůže".
Takže ikdyž je triko opravdu funkční a funguje naprosto skvěle a lepší triko na sportování jsem nikdy neměl, chtě nechtě jej musím nosit jen za chladnějšího počasí pod mikinou.
Vím totiž, že v mém bezprostředním okolí existují lidé smějící se sportujícím lidem, kteří ve svých trikotech vypadají jak jitrničky :-)
Nakonec jej používám jen jako první vrstvu na svých výletech do lesů a jsem s ním největší kamarád.

To se ovšem změnilo letos, kdy se mě lidé od www.hqh.cz přeptali, zda nechci vyzkoušet jejich triko nové, se jménem Christoph a to volnějšího střihu.
Rozuměj: triko, které sice už nevytváří "nalepenou" druhou kůži, ale kus moderně luxusního oblečení, které na ten mírný pupík tolik neupozorňuje. No jasně, že chci!

Tradá ... už skoro dva měsíce je doma a já neběhám po venku v ničem jiném.
Nebudu si hrát na odborníka přes hadříky, opravdu tomu nerozumím, ale i já jsem si všimnul, že triko je sešité ze dvou druhů látek. Přední a zadní část je rozdílná a hned při prvním běhu chápu, proč tomu tak je a k čemu to slouží. Na zádech cítím chladivější závan vzduchu a je to moc fajn osvěžující pocit.

Prodloužené rukávy až skoro k loktům a prodlouženou délku těla trika znám už z trička prvního a nedám na ně dopustit. Prodloužená délka se sice při pohybu trochu vyhrne k pasu, ale tam to končí, dál už se nevyhrnuje a zůstává na místě přesně tam, kde má být. Pokud to není způsobeno začínajícím kopečkem mého pupíku, tak je to moc dobře vymyšlené.
Přesně na hranici mezi nutkáním si jej zase stahovat dolů a obnaženým ledvinám.

A ta lehkost!
Oproti triku prvnímu je tohle z jemnějšího a slabšího materiálu, že skoro není na těle cítit. A i to je pro mě nový pocit, který si moc rád užívám.
Ta volnost pohybu je prostě fantastická a pro mě do téhle doby nepoznaná.
Tady opravdu není nad čím přemýšlet. Nejlepší funkční triko, jaké znám a jaké mám.

Moc se mi líbí, že si SCUTUMWEAR na nic nehraje a nechce se zavděčit všem. Dodává se jen v černé a šedě zelené barvě, žádné papouščí křiklavé barvy (jasně, jsou to přeci jen výrobky určené primárně pro členy ozbrojených složek), žádné reflexní prvky a žádné další upozorňující blbosti, které jen plaší srnky na polích. Určené pro lidi, kteří neběhají po silnicích, ale po chodníku či lesních pěšinkách.
Nenápadné a decentní, přesto na sebe upozorňující promyšleným designem.
Pokud už máte plné zuby mainstreamových značek vyrobených v dalekých zemích, možná právě nastal čas poohlídnout se po něčem poctivém, v Čechách vyrobeném ... tak tady to máte ;-)

Žádné komentáře: