neděle 2. prosince 2018

Moje první procházka s Klubem českých turistů

Procházet se sám krajem a sledovat ubíhající cestu před sebou je jeden z nejhezčích introvertních meditativních zážitků, co znám, ale i na nějvětšího odpůrce kolektivních her to někdy příjde a zatouží po cizí společnosti.
A když říkám cizí, myslím tím opravdu cizí ... bez své milé a bez toho mého dospívajícího prudiče. Jenže koho přepadnou a vytáhnout do lesů, bez rizika houkajících sirén Policie, když na člověka přijde Volání divočiny?

Jasně! Pokud se mi na lidstvu něco líbí, tak je to fakt, že pro každou lidskou činnost má nějaký klub, sdružení či partu. Chceš-li se toulat po okolí a nemáš s kým, máš tu Klub českých turistů!
Tak jsem omrknul jejich virtuální nástěnku a sbalil si batoh.
Na stole jsem nechal vzkaz, že odcházím a s psíkem potichoučku zmizel z bytu.
Vstříc vlaku, který jsme málem nestihli a ke kterému jsme dorazili spocení i přes pětistupňové mrazy a čerstvě napadaný sníh. To psíková za to může! To ona musela označkovat každý patník a hrát si s kousky sněhu!

Vlak byl plný a my doma zapomněli košík na otevřenou tlamu. Zůstali jsme proto raději u dveří. Po očku jsem sledoval, kdože ve vlaku sedí a kdo z nich by mohl být můj spolupochodující.
Na první pohled to bylo poznat :-)
Po chvíli cesty se většina z nich zvedla a chystala se vystoupit. Pár se jich dala do řečí s pískovou a na mě se hezky usmívali. V Rapoticích jsem vystoupil s nimi. Byli jsme tam jen my ... lidi, toužící po procházce v mrazu a sněhu. Ostýchavě jsem postával na kraji davu a snaživě se usmíval.
Vzali mě mezi sebe hned, vítali novou tvář mezi sebou.
eLiška byla náše téma k rozpravě, ideální téma k překonání studu a záminka k seznámení.
Jsem rád, že ji mám ...

Vyrazili jsme ve společném hloučku z vesnice a hned první cestičkou jsem se vnořili do zimního lesa.
Zástup barevných bund a tlumeného hovoru.
Uzavíral jsem tu partu, podvědomě si tvořící svojí introvertní bublinu v davu lidí.
I eLiška dost často chtěla sejít z cesty, ale ne snad kvůli své introvertní bublině, ale to proto, že tudy vedla pachová stopa divoké zvěře.
Přiznávám, že mě párkrát napadalo, nechat se odtáhnou od spoluchodících a zůstat tam sám, ale podařilo se mi mé pudové chování překonat a zůstat s nimi na cestě.

První zastávka, první svačina.
Poprvé po čtyřech měsících jsem porušil zásady nošení odznaku foglarovského Žlutého kvítku, zakazující pití alkoholu a přihnul si s placatky, kterou mi nabízela souputnice se slovy, že je to mix všeho, co v placatce po různých cestách zůstalo, ale že je to docela dobrý. Nebudu přeci za frfňu, který odmítá nabízené přátelství, zakryl jsem Žlutý kvítek a drobně si usrknul. Bylo to "docela dobrý" a do noh to vlilo nové síly :-)

Už jsem neuzavíral průvod, teď jsem jej dokonce chvíli vedl.
Možná v tom sice byla snaha utéct jim a zmizet v dálce, ale turisti jsou fit a statečně drželi krok ;-)
Procházeli jsme podél zpola zamrzlé bystřiny, nahoru a dolu, nad hlavami koruny stromů.
V létě to tu musí být krásné. Zelené a zarostlé.
Ale i zimní pohled neztrácí na své kráse a rozhodně je se na co dívat.
Přesně ve chvíli, kdy jsem pomyslel na bolavé nohy, začaly se objevovat první stavení, prozrazující, že již brzy budeme u cíle.
Tohle bylo dokonalé načasování. I psíková již dávno netáhne a začíná se zdržovat s očucháváním míst, maskující tak čas na odpočinek.

Docházíme do Kralic nad Oslavou, domovinou Bible Kralické.
Všichni zamíří do zamluvené hospody, družit se. Jen já se omlouvám s výmluvou, že si chci prohlédnou památník zmiňované Bible. Projížděl jsem Kralicemi autem nespočetněkrát, ale u památníku jsem ještě nikdy nebyl. Je čas to napravit. Co bych to byl za knihomola, nevyužít šance! Moje radost neznala mezí, když jsem cestou objevil knihobudku a v ní další přírůstek do mé sbírky knih Jacka Londona ... symbolický suvenýr z výletu.


Prošel jsem se kolem památníku, ale dovnitř jsem nešel. Cedulka s nápisem "Prosím zvoňte", pokud chce člověk dovnitř, mojí přesocializovanou duši odradila. Nedaleko památníku jsem si odlovil kešku, skrz plot si prohlédl ruinu tvrzi a vyrazil na vlak.
Kolem hospody plné turistů jsem prošel po špičkách a v čekárně nádraží dopil teplý čaj.
Spolu se mnou odjížděl jen jeden prošedivělý tramp, který šel celou dobu mlčky s námi.
Jen jsme se na sebe spiklenecky usmáli s tím vzájemným ujištěním, že se oba dva moc dobře chápeme.

Žádné komentáře: