úterý 10. ledna 2012

První boty

Jako správný amatér a zelenáč jsem vůbec neřešil boty.
Tenisky přeci mám a krásný.
Jako člověk, který má rád pěkné věci, jsem nemohl opominout někdejší snahu firmy Botas (kterak si znovu získat mladé lidi na svoji stranu) a pořídil si jejich designovou řadu 66.


Co na tom, že už jsou mírně sešlápnuté a na patě se odchlipuje podrážka?
Vždyť jde jen o boty, sportovní jsou, tak proč ty řeči!

Brzy jsem si uvědomil, že tudy cesta nevede ... moje nohy mi to řekly.
Tvrdé dopady v terénu byly stále tvrdší, chodidla začínala bolet a stehna už bolela dávno.
Hrdost stranou, když vám nějaký zkušený běžec řekne, že začít musíte u bot, tak mu opravdu věřte a začněte u bot.
Ale je docela možné, že člověk si na to musí přijít sám, aby pak nákup prvních běžeckých bot byla pro něj událost.

S bolavýma nohama, po jednom večerním běhu, jsem si sednul k počítači a začal hledat.
Najít stránky o běhu, pročítat dikusní fora, zjistit, že není noha jako noha a že záleží na tom, kde chcete běhat.
Buď budete běhat po silnici, nebo v přírodě.
A co když to budu chtít kombinovat? To mám mít dvoje boty, jedny mít na noze a druhé sebou tahat v baťůžku?
Šla mi z toho hlava kolem, ukládal jsem si obrázky do počítače, abych je pak znovu vymazal.
Správný typ, správná velikost, správná barva.
Vybral jsem si boty od New Balance (http://www.newbalance.cz/).
Nevím jestli to znáte, zda to máte podobně, ale u mě občas dojde k takovému "zkratu" a najednou mám svojí oblíbenou značku.
Ikdyž s ní mám třeba minimální zkušenost.
Podobné to mám třeba s nářadím.
Jednoho dne jsem se probudil a od té doby mám rád hobby nářadí Bosch.
Líbí se mi designově, funguje a tak jsem mu věrný.
Stejně to mám teď s New Balance, prostě láska na první pohled.

Druhý den jsem šel do obchodu, Lucie (jako by tušila tu důležitost) mě tam nechala jít sama a s malým Hugem šli do hraček.
Cílevědomě jsem přišel k regálu s běžeckými botami a rozhlížel se.
Paní/slečna prodavačka byla ochotná a přikyvováním a drobnými dotazy mě směřovala k botám, které jsem si vyhlédnul hned při příchodu.
Odcházel jsem moc spokojený a nadšený.
Pomalu začínám rozumět ženské lásce k botám.
Protože to nejsou obyčejné boty! To jsou totiž boty s velkým B! :-)
http://www.newbalance.cz/jaro2011-obuv-panska-obuv-mens-trail-mt573bo

Co vám budu povídat.
Kdo někdy běžel v opravdových běžeckých botách, ví, o čem tu mluvím.
Ten rozdíl je prostě obrovský.
Nohy jako v bavlnce, lehký dopad, lehký odraz ... žádná bolest, žádná tvrdost.
Pokud chcete začít běhat, určitě začněte výběrem bot!

1 komentář:

Adriana řekl(a)...

Parádně si vybral.
Naprosto Ti rozumím, v listopadu jsem si koupila svoje první, vlastní, nový, krásný, běžecký Mizuna. A prožívala jsem stejný stavy!

Nejintenzivnější cit v obuvním životě chovám k obojživelným terénním sandálům od Keen, ve kterých jsem ušla 1000 km a ony jsou stále krásné, skoro jako nové a jen tak mimochodem mi zachránili minimálně příčetnost. Jsem si jistá, že k žádným, ani sebedražším střevíčkům takovou emoci nikdá směřovat nebudu.

A když jsem nedávno zjistila, že počet "funkčních" bot převýšil počet streetových a parádních v mým botníku, s povzdechem jsem přiznala, botník je odraz lidské duše. =)