čtvrtek 27. prosince 2012

Stroj na sny

Čas od času se to mladým rodičům nečekaně stane.
Skoro neplánovaně a zcela vyjímečně.
Vyjedou na rodinou návštěvu daleko od domova a zpět se vrátí bez svého milovaného potomka.
Dědeček slíbil, že syn přežije a co víc, že si den bez rodičů užije.
A co my? Užijeme si den bez neustálého poskakování a neúnavného vyprávění našeho malého klona?
Venku ošklivě, marast a pod tou břečkou ještě neroztátý led ... na romantickou procházku to nevypadá.
Co udělají mladí manželé, kteří jsou po strašně dlouhé době spolu sami a mají celý den pro sebe?
No jasně!
Sbalí se a jdou spolu do fitka ;-)

Moje nabídka romantické upocené dvouhodinovky ve fitku se mé ženě zdála neodolatelná a tak jsem měl šanci poprvé v životě vstoupit na ujíždějící pás.

Pobíhání na běžeckém pásu ve fitness centru však má pár záludností.
Nervozní tintítko chlapec se musí ke svému cíli dostat přes ostrůvek pravých chlapů s pazourami tlustými jako jeho pas, kteří zvedají činky nepředstavitelných hmotností ... a na seběvědomí mu opravdu nepřidá skutečnost, že rovnou zamíří do koutku plných žen a postaví se jim bok po boku.

(jen pro jistotu ... to nejsem já :-)

Žena mi ještě trpělivě vysvětlí obsluhu (tlačítko Start opravdu znamená to, co je na něm napsáno) a můžu začít klusat.
Přes počáteční tápání a nesmělé krůčky, které jsou absolutně mimo rychlost pásu, konečně naťukávám na displeji tu správnou hodnotu a můžu se pustit držadla a začít běhat.
Brzy se od činek zvedají usměvavé oči a brady ukazují mým směrem.
Už jsem se někdy zmínil, že když běžím, většinou se mi na mé tváři objeví barva hodně zralého rajčete?
A je úplně jedno, zda mám za sebou 400 metrů, nebo deset kilometrů.
Dovedu si představit, jak na mě shlížejí ... "Hele na něj, přes Vánoce mu narostl pupík a teď se rozhodnul, že ho za hodinku u nás v posilovně shodí ... to bude ještě sranda".
Raději jsem se díval na němé zprávy před sebou a v hlavě si vytvářel kolem sebe krajinu se spoustou stromů a žádným pravým chlapem.
To mi jde ... vytvářet neexistující světy a žít v nich.
Brzy jsem si na pás zvyknul a užíval si té neměnné rychlosti.
Toho já venku nikdy nedocílím ... každou chvíli měním tempo, občas zastavím, abych si vyfotil okolí, abych pokecal s broukem na cestě, abych šmíroval ptáky v trní.
Kdežto pás na moje kochání dlabe a jede si stále dokola svoji rychlou hučivou píseň.
Kilometry svižně ubíhají, holky vedle mě se párkrát vystřídaly a kluci od činek se zase zklamaně věnovali svojí náloži.
Možná čekali, kdy se přidám k nim a u dvoukilové zátěži budu funět jako lokomotiva, ale brzy jim došlo, že tam nejsem kvůli nabírání hmoty a že mě z holčičí zóny nikdy nedostanou.

Nakonec jsem odjížděl z fitka nadšený.
Žena příjemně unavená a já s hlavou plnou plánů o tom, jak si našetřím na běžecký pás domů.
Líbí se mi ta představa, jak běžím v pokoji a z okna koukám na vichřice, sněhové kalamity, průtrže mračen a konce světa.
Každý den, půl hodiny před odchodem do práce ("Na to rychle zapomeň, nebudeš nás budit rachotem běžícího pásu", řekla moje milá), stejně jako ti úžasní mladí mužové v různých filmech, kteří dbají na svojí postavu a svojí kondici.
Dokonce v mých představách zmizel i ten panelák odnaproti a místo tohoto výhledu mi před okny vyrostla panorama hor a na druhé straně bytu pro změnu krásný útes nad mořem.

(a taková okna doma taky nemám :-)

Kdo by to byl do běžícího pásu řekl? Takhle úžasně rozvíjet fantazii ...

1 komentář:

12HonzaDe řekl(a)...

Musim priznat, ze jsem na pase nabehal spousty km. Na zacatku to bylo jedine misto, kde jsem behal... Kdyz jsi licil, jak pri vstupu do fitka jsi sel kolem silnych muzu, co zvedali tezke vahy.. Jako bych cestoval v case.. Pouze s tim, ze ja byl v te dobe opravdu tlusty a koukali na me, jak tam dupu a funim..
Asi tam zase nekdy vyrazim, jen tak.. vzpomenout a pozdravit svuj "pas" :).
At se dari! 12:)