neděle 11. března 2012

Po stopách 14ti letého kluka

Sobotní trať byla vlastně takový můj dárek k narozeninám, který jsem si už delší dobu plánoval.
Před dvaceti lety jsem se tudy vydával na své "dobrodružné výpravy" po stopách hrdinů Foglarových knížek.
Na zádech batoh s knihou a deníkem, v hlavě klukovské sny.
Dnes jsem doma nechal jak knihu, tak deník.
Vzal jsem si jen tenisky a foťák.


Pamatuju si, že do tohoto stromu jsem jednou vlezl, puklinou se vydrápal až nahoru a v koruně si četl Dva divochy od E.T. Setona.
Pode mnou jezdili auta a cyklisti a já se cítil velký a silný.

Cílem těchto výprav vždy byla jeskyně uprostřed skály, asi 10 metrů nad řekou.
Kdyby máma věděla kam sám chodím a kam si to šplhám, asi by byla šedivá o pár let dřív.
Kdybych se já dozvěděl, že tam ve čtrnácti poleze Hugo, zpřelámal bych mu raději obě nohy :-)

Doběhl jsem ke stezce, která mě tam vždy dovedla, a uvědomil si, že to nemusí vše vypadat tak, jako před dvaceti lety.
Z procházkového běhu se stával dobrodružný trail plný zábavných překážek.
A to běh po "ledovci" byl jen začátek.


Mnohem zábavnější byly stromové prolézačky :-)




Nakonec jsem se ale k jeskyni stejně nedostal.
Voda byla vyšší než dříve, nebo se cesta propadla ... musel bych šplhat po skalách ještě před tím pláckem, kde jsem si dříve dělal oheň.
Bylo vlhko, hodně to klouzalo, občas led ... a už nejsem 14ti letý kluk, který nedbá na bezpečí.
Jsem táta, na kterého doma čeká malý syn a doufá, že ho bude provázet životem.
Prostě už jsem srabík a návštěvu jeskyně jsem si raději nechal na jindy :-)

Nakonec jsem doběhl zpět do civilizace a když už jsem chtěl dát pálivým lýtkám pauzu a říkal si, že na překonání svého dálkového rekordu se můžu vybodnout, dostal jsem od tovární zdi vzkaz:


Zatnul jsem zuby a uběhl o dalších pár kilometrů víc.
Hezký dárek jsem si dal.

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

tak všechno nejlepší=)
ten příběh se stromem je skvělý. taky jsme měli jeden takový, teda ne tak vysoký a rozeklaný - byla to jen ohnutá jabloň, navíc u nás na zahradě.. ale "proležela" jsem na ní taky spoustu hodin s knížkou. už ji nemáme..

AprilRuns řekl(a)...

My meli na zahrade slivon a cetba na ni probihala podobne. Foglarovky a Mayovky jsem hltala jednim dechem. Ta jeskyne by mi nedala spat...

12HonzaDe řekl(a)...

Moc hezky, jako otec od rodiny naprosto chapu:)... Zase nevim, jestli bych se udrzel a neskusil to obehnout:), to pokuseni...:)
Ale je super, ze mas tu disciplinu, to je skvela vec.. Tak vse nejlepsi, hodne stastnych a spokojenych km! 12:)

ll řekl(a)...

Takovéto akce mám rád. Je zajimavé jak se najednou zespodu vynoří ty vzpomínky na různá místa, stromy, kameny a to bych nevěřil že by to v hlavě mohlo zůstat.

Kopretina řekl(a)...

Taky přeju všechno nejlepší!
Strom jsem taky měla, u řeky, ale tm jsem si nečetla, bylo by to značně nepohodlné .-), a Foglarovky a Mayovky a další...už se těším, až budou děti větší(naivně doufám, že je to taky chytí:-))).

Anonymní řekl(a)...

Dva divoši jsou úžasná knížka, od té doby jsem ji nečetla. Matně si vybavuju, že tam byly koumavé nápady pro malé indiány a já jsem měla po ruce jedinýho "parťáka" na stavbu pece - svoji sestru, která ale nejevila zájem, neboť si právě na růžový botasky propiskou vytvářela nápis "New Kids on the Block" (fakt!)...
Tak všechno nej!
suva