úterý 24. ledna 2012

Led, mráz a bolístky

Běh v zimě má v sobě možná kapku dobrodružství, má ale také (alespoň pro mě) pár úskalí.
Mojí achylovou patou běhu na zmrzlém, zledovatělém a tvrdém terénu jsou kolena.

ilustrace z časopisu Runner's World (http://www.runnersworld.com)

Jeden den v té nerovnosti běžím a druhý den musím vynechat, protože mi bolest v kolenou nedovolí vyběhnout.
Nebo ta trochu rozumu v hlavě mě přemluví, že to asi není dobrý nápad?
Utěšuji se, že bolest začne až po běhu ... že jsou to jen nevyvynuté svaly, možná nachlazená kolena a že to po oddychu zase zmizí.
Ale teď jsem si musel dát neplánovanou pauzu už třetí den a cítím v sobě tu skleslost.
Může vzniknou návik na běhu už takto rychle?
Když vidím po tolika dnech svítit sluníčko, je mi líto, že nemůžu ven do polí.

foto já, takhle po ránu :-)

Také jsem potkal svého prvního protiběžce.
Brzy ráno, ani mládež se ještě nehrne po ulicích do školy, na lesní cestě za městem.
Sunu se svým pomalým tempem a ona kolem prosviští, fit a očividně ve formě (pokud ovšem nepřidala jen pro tu chvíli, kdy viděla dalšího běžce a za zatáčkou pak nevyplivla plíce).
Stejně to potěší.
Slunce se pomalu probouzí a vy potkáte na cestě podobného nadšence.
Nepřipadáte si už tak mimozní jako když míjíte autobusovou zastávku plnou rozespalých spoluobčanů.

Když jsem o ni povídal ženě, začala se smát ... s tátou si den před tím povídali, kdy s podobnou nadšenou pidihistorkou příjdu :-)
Prý mě čeká ještě spousta takových pidihistorek, z kterých budu nadšený, ale že mi nic neprozradí.
Taky tak zbožňujete ty veterány, co už všechno zažili :-p

3 komentáře:

Kopretina řekl(a)...

Moji achilovou patou je aktuálně...achilovka:-). Kolena, achilovky a kotník (po úraze) jsou takový můj chronický problém, takže už to moc neřeším, když začne něco z toho zlobit, prostě zvolním, snažím se pořešit v čem je problém, a něco se časem zčásti zlepšilo(třeba to koleno-i posílením svalů kolem něj), achilovku připisuji po skoro roce klidu chladnému počasí a zvýšené zátěži při běhu v tomhle zimním terénu.
Tak držím pěsti, ať se kolena umoudří a ať ti to běhá :-).

Running Shadow řekl(a)...

Kolena boli hlavne z toho chladu. Pomohlo by si je nejak zakryt. Treba volejbalove chranice a dobry teplaky. Ale da se na to zvyknout a casem se to zlepsi. Tahle zima je prvni kdy beham jenom v trenyrkach. Meli jsme tyden kdy bylo pri behani standardne minus deset. To to bylo hodne znat, ale pak se to zlepsi - proste se ta kolena otuzi. Mozna to neni nejlepsi napad kvuli riziku nejakeho revmatismu ci co, ale mne to takhle bavi nejvic. Tohle je dobra bolest, mam pocit ze ziju. Jakekoliv "extremni" behy mohou byt velmi navykove ... behani za rozbresku v zime urcite patri do kategorie kdy clovek sam nad sebou krouti hlavou, ale chce to znova a znova. Ses chycenej ;) ... a to je dobre. At to beha dal!

P.S. kdyz by si chtel vyrazit ven i kdyz ta kolena boli, tak proste jen zvolni. Uplne co nejvic to jde. Mozna budes mit pocit, ze uz nemuzes bezet pomaleji, ale muzes ... trosku se to rozhyba, promaze, zahreje a zase to pujde na to trosku slapnout.

Running Shadow řekl(a)...

a jeste - ad protibezec: pockej az jednou nekoho predebehnes ;) ... to teprve bude neco !!